Els meus dibuixos

11/11/2015

FRUITA

El nostre primer treball a Dibuix Artístic ha estat un dibuix del natural figuratiu. Cadascun de nosaltres ha pogut fer el dibuix escollint lliurement el punt de vista. El dibuix podia tenir tantes figures com es volgués i les fruites eren les típiques de la tardor. Està pintant amb colors de fusta, utilitzant diferents procediments per donar sensació de volum.




Dibuix fet amb colors de fusta, DIN-A3.


25/11/12015

ALL 

A classe de Dibuix Artístic hem dibuixat un all a escala real amb llapis i pintat amb llapis de colors d'aquarel·la. La posició de l'all era completament lliure.



DIN-A3.

15/12/2015

SPORT 

Aquesta vegada hem dibuixat una sabata escollida per nosaltres mateixos a escala real. Dibuixada premera amb llapis i després acabada amb bolígraf Bic blau, vermell o negre. Jo he escollit el blau.


DIN-A3

21/12/2015

FULLA 

La professora de Dibuix, la Lidia, ens ha portat unes fulles de plataner de Girona. Nosaltres lliurement vam escollir una i després la vam dibuixar a llapis. L'escala era totalment lliure. Jo vaig escollir aquesta fulla, em va semblar bonica.




DIN-A3





LLIBRETA D'ARTISTA D'OCTUBRE 2016

Aquest mes d'octubre de 2016, la professora M. Martínez ens va demanar fer com a mínim tres dibuixos descriptius en la nostra llibreta d'artista. Jo vaig escollir fer: dues plomes, unes tissores i unes ulleres, tots d'imatges d'Internet.
El primer dibuix està fet a boli negre de la marca Bic. El segon dibuix està fet a llapis de fusta acuarelables, però no vaig fer servir aigua. I l'últim està fet a aquarel·la.



                                                 Plomes fetes a boli negre de la marca Bic




                                     Tissores fetes amb colors de fusta acuarelables 




Ulleres fetes a acuarel·la





16/10/16

VOLUMS A ESCALA

Una de les proves de selectivitat que vam fer a classe de dibuix artístic va ser dibuixar volums a escala en una làmina de 50 x70 cm. Primer vam haver de fer un esbós en menys de 15 minuts del que faríem.Vam fer servir carbonet per dibuixar-ho en un límit de dues hores. Aquesta làmina reconec que és simple i el disseny de l'escala es típic, no vaig triomfar amb aquesta prova.




Làmina 50x70cm a carbonet 



POM DE PORTA 



17/10/16

POM DE PORTA

Aquesta prova de selectivitat consistia en observar una imatge que portava l'examen de sèrie on es veia una part d'una porta on predominava el pom. Aquesta imatge la havia de dibuixar amb el grau de realisme que aquesta portava amb la condició de que fos ampliada a la làmina de 50x70 cm. Abans de començar la làmina, tenia que fer esbossos en un full DIN A3 doblegat per la meitat, dos ens demanaven, on contrastaríem realitat amb fantasia, és a dir, l'element de la imatge del pom no es podia manipular, però el ser fons sí. La fantasia era un tema lliure.



Làmina de 50x70 cm a carbonet


3/11/16

FRUITES II

Per segona vegada, hem treballat la tècnica de dibuix descriptiu amb fruites pròpies de la tardor. Pudíem fer servir tant tècnica seca com amb aigua, però jo vaig decidir fer servir la tècnica seca, que hem sembla més atractiva per donar textura a les fruites i a l'element extra, l'ampolla.

Aquest va ser el resultat.



Full DIN A4 



Fotografia dels elements dibuixats


3/11/16

DIBUIX CIENTÍFIC D'UNA PLANTA


Hem començat a treballar el dibuix científic amb plantes, aquestes tenien que ser amb flor, fulles i evidentment, tija. Nosaltres havíem de dibuixar la planta sense gaire detalls, sense acabat artístic, només unes línies fredes on destaquem les parts que són més importants de la planta.
Jo vaig escollir dibuixar un Pensament, que té com a nom científic: Viola x Mittrockiana, que és el títol del dibuix.

Aquest és el resultat.





Full DIN A4 Viola x Mittrockiana, dibuix científic



Fotografia de la planta, Pensament



11/11/16

GALLEDA, AIGUA, REFLEX...

Aquesta prova de selectivitat consistia en fer un dibuix a carbonet, en un 50x70, versemblant on obligatòriament apareguessin els següents elements: una galleta, aigua, i el reflex d'aquesta. La prova estava cronometrada en 2 hores on ens teníem que distribuir per fer dos esbossos, un amb només la composició i un altre amb ombres, l'esbós on dibuixaren les ombres seria l'escollit per la làmina.



làmina 50x70, a carbonet



GTENER 2017

LLIBRETA D'ARTISTA DE GENER. ANATOMIA HUMANA

A la convocatoria de la llibreta d'artista de gener vam presentar tres dibuixos corresponents a un dossier d'anatomia humana que la professora ens va entregar, aquests tres havien de quedar exactes i eren figures humanes amb els ossos dibuixats. Aquesta convocatoria ens va ajudar a situar els ossos dintre d'un cos humà i respectar les seves proporcions abans de començar amb els models. Aquests van ser el meus resultats amb una nota de 9'5 sobre 10, ja que no vaig identificar bé alguns ossos.







Llibreta d'arttísta DIN A4


GENER 2017

MODEL: POSTURA PROJECTADA

En el segon trimestre de Dibuix Artístic hem treballat i practicat l'anatomia humana. Els exàmens parcials de anatomia humana constaven de 45 minuts per postura, en una làmina de 50x70 i dibuixats a carbonet. El següent dibuis es d'una imatge projectada d'un home, al dibuixar-ho la professora contaria que: fos proporcionat, les extremitats, si es tenen en compte els ossos, les ombres... Aquest es el meu resusltat amb una nota de 10 sobre 10.


Làmina 50x70 a carbonet


16/01/17

MODEL: EN VIU

Una vegda superades les proves de postura projectada i practicar, vam pasar a la segona fase, dibuixar un model en carn i pell. La pràctica consistia en que ens visitaria dos models en díes diferents amb un marge d'una setmana, un de femení i un de masculí. Aquests farien dues postures de 45 minuts cadascuna i els alumnes ho havien de dibuixar respectant, igual que en els models projectats, les proporcions, extremitats, ossos, músculs, ombres... En total hem fet entre els dos models vuit dibuixos i al parcial haviem d'escollir només un sense opinió de la professora. Jo vaig escollir el següent dibuix amb una nota de 9 sobre 10.


Làmina 50x70 a carbonet


10/02/17

PROJECTE DEL MAMT ''INTANGIBLE''

 El meu projecte del MAMT reflecteix la llibertat com un tema personal. La meva obra es compon per un fons fosc en la part superior impregnada amb fum, sota d'aquesta, hi ha unes mans de filferro. Aquestes mans les vaig fer usant les meves pròpies mans de motlle, l'esquerra i la dreta. Aquestes mans em representen a mi mateixa intentant arribar a un ésser intangible, aquest ésser està representat com un au que vaig dibuixar amb creta blanca i una ploma d'ocell. L'au representa la llibertat a la vegada que als animals, aquests éssers han estat en la meva vida des que tinc memòria i la majoria de vegades han estat ells els que m'han inspirat per exercir com a artista. 


''Intangible'' MAMT


Detall de la mà de filferro


''Make in off'' de la segona fase


Obra de l'Albert Macalla del qual ens vam inspirar



30/03/17

PROJECTE DE FIGURA HUMANA 2017

''CON BOZAL Y SIN DIENTES''

El meu projecte representa una noia jove amb bozal i un llop a la seva dreta al qual se li veu el crani. El títol ''Con bozal y sin dientes'' fa referència a la defensa de la dona a la vegada dels animals: la humana, que es considera un èsser idefens, ccallat, sumis... Té bozal com a símbol de que podem ser perilloses com un animal. En canvi el llop no en té, i en el seu cas se li veu el crani com a símbol de que els animals també són èssers de carn i ossos, racionals i que mereixen ser tratas com a tals. Volia trencar amb el tòpic de que els llops són animals perillosos, una cosa que ens ensenyen des de infats amb els contes, i que les dones no som sumises, sinó lluitadores.



Esbossos DIN A5, a llapas blau clar




'Making off'



Résultat final, aquarel·la DIN A3


INTRODUCCIÓ AL TRM 3

28/4/17


En aquest tercer trimestre hem treballat sobre els espais tant interiors com exteriors en l'àmbit descriptiu. Hem tingut l'oportunitat de dibuixar espais exteriors reals i la nostra pròpia classe d'art. Vam treballar tan perspectiva d'un sol punt com de dos punts de fuga. També hem dibuixat espais interiors inventats i il·lustracions d'espais interpretats.



Paisaje real descriptiva, Louvre (París), boli i aigua



28/4/17

CÒNICA DE L'AULA D'ART

Per practicar perspectiva, vam haver de dibuixar dues tècniques de cònica: d'un punt i de dos punts de fuga, que hauríem de trobar en la mateixa classe. Havíem de tenir en compte de no ver ''vistes d'ocell'', la profunditat, la llum natural i artificial i sobretot que fos descriptiu sense necessitat de dibuixar tots els elements.
Jo vaig optar per fer-ho a retolador de tons blaus i aigua que nivellaria amb un pinzell de càrrega d'aigua. Aquests van ser els resultats:





Perspectiva d'un pont de fuga, 50x70


Perspectiva de dos punts de fuga, 50x70



28/4/17

LLIBRETA D'ARTISTA D'ABRIL

En aquesta ocasió el tema de la llibreta era el paisatge interpretat. Cadascun havíem de dibuixar tres intervencions totalment lliures on podia o no aparèixer figura humana.
Jo vaig optar per inspirar-me en alguns pintors per dibuixar, que van ser Van GoghMunch i Manet. Gràcies als antics artistes vaig ver els següents dibuixos. Nota 9/10:



''Torre Eiffel'' 


''Finestra oberta''



''PortAventura''



28/4/17

POSTGUERRA


Esbossos DIN A3


Estudiando del sedient


Esbós definitiu DIN A4



Résultat final, 50x70










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada