29/09/16
LUCA PACIOLI
A
classe hem treballat la tipografia de Luca Pacioli, en una làmina
DIN A3. Vam escollir cadascú sis lletres per dibuixar-les, les meves
són ''F'', ''S'', ''M'', ''P'', ''R'' i ''N''. Amb l'opció de
col·locar-la vertical o horitzontal, van dibuixa en una làmina els
blocs quadrats a mà alçada on faríem cada lletra distribuïts
uniformement per la làmina deixant com a mínim dos dits de marge a
la làmina. Una
vegada tinguéssim els sis quadrats molt poc marcats faríem les
tangències a mà alçada també. Finalment, quan tenim les lletres
ben fetes, les repassaríem i ompliriem amb retolador negre, en el
meu cas, vaig fer servir els retoladors calibrats 0.8 i 0.4.
Làmina DIN A 3
6/10/16
ICONITZACIÓ
D'UNA SIGLA
A la
primera prova de selectivitat ens van manar fusionar tres lletres en
un iconotip: ''I'', ''H'' i ''E''. Primer es comença pels esbossos o
pluja d'idees on vaig donar vida a les meves idees, que continuava
amb la maduració on desenvolupo l'idea definitiva, tot això en un
full DIN A3 doblegat per la mitat per dividir l'activitat. Finalment
en una làmina DIN A3 he fet la iconització definitiva acompanyada
del caixetí de text on explico com ho he desenvolupat, amb una mida
vertical de 10 cm.
Plija d'idees i la maduració en un full DIN A3
Iconització de la sigla en una làmina DIN A 3
14/10/16
DISSENY DE 3 ETIQUETES PER A MELMELADA
La
segona prova de selectivitat consistia en dissenyar tres etiquetes
per una marca de melmelada que ens tindríem que inventar, i fer el
logotip més l'iconotip on apareixerien les fruites: maduixes, peres
i taronges, en relació al sabor i que fossin d'un estil tradicional.
Primer faig servir un full DIN A3 doblegat per la meitat. Duran la
pluja d'idees vaig crear tres estils molt diferents de l'etiqueta,
però la primera opció va ser la millor. La maduració no em donava
temps de fer-ho, un problema de control de temps que la pròxima
vegada no passarà. Finalment a una làmina DIN A3 vaig dibuixar tres
etiquetes iguals però de diferents sabors, i vaig col·locar el
caixetí de text a la dreta dels dibuixos com demanava al exercici.
Pudíem fer-ho de qualsevol mida ja que no ens demanava límits. La làmina esta corregida per la professora per que vaig tindre l'error de no fer foto abans d'entregar-ho.
ZOO
4/11/16
DISSENY DE CARTELLS, TRAPEZI
En la
següent prova de selectivitat teníem que dissenyar un cartell per
la Fira del Trapezi de Reus, al 2017. Era obligatori que sortís la
imatge del famós elefant de Reus, element obligatori. Les acotacions
eren lliures i el format ( vertical, horitzontal ) també. Teníem
que fer esbossos on, sota ens demanava col·locar el caixetí de text
on anirien les nostres explicacions sobre el nostre disseny.
Personalment no em va donar temps a redactar, per això tinc poc
text. La resta em va anar bastant bé. Una vegada teníem els
esbossos i la maduració de l'idea, vam fer el cartell en un DIN A3.
Esbossos i maduració, en un full DIN A3
làmina DIN A3
11/11/16
DISSENY EDITORIAL
En la
següent prova de selectivitat, teníem que dissenyar una portada per
a l'últim llibre de la col·lecció ''SENDEROS DE LA HISTORIA'' , on
hauria d'aparèixer la editorial ''ANAYA'' i el títol del llibre
''Els dies de la república'' amb el seu respectiu autor, Rosa Feliu.
La composició tenia que ser igual o semblant a les altres portades
que ens posaven d'exemple.
Jo vaig
escollir una il·lustració de la Restauració borbònica, on surt la
llibertat personificada com una dona amb un pit fora, una balança a
la mà i un barretí identificable de la república. Alhora de
pintar-ho a la làmina ho vam fer amb ombres pròpies de les pintures
de l'època.
Teníem
que fer esbossos, amb maduració i després passar-ho a una làmina
DIN A3 amb acotacions demanades per l'exercici i el caixetí de text
amb les descripcions.
esbossos i maduració en un full DIN A3
làmina DIN A3
GENER 2017
En aquest segon trimestre de Disseny treballarem el disseny d'interiors i la Història del Disseny. Per començar van tenir una explicació introductòria al tema per la professora i vam començar aviat a practicar en activitats tipus PAU abans del parcial que contaria com a 10% de la nota final del trimestre.
El disseny industrial toca molts el tema del pakaging que, és un tema molt important de cara les PAU, durant el trimestre hem practicat molt amb esbossos i papiroflèxia. A continuació, veureu publicacións relacionades amb el treball d'aquest trimestre.
GENER 2017
PAKAGING
Com a pràctica abans de les PAU vam haver de portar capsetes de cartró a classe per obrir-les, desmuntar-les i estudiar-les. A més dels materials necesàris per crear un pakaging. Una vegada estudiada la capseta teniem que fer una reproducció exacta d'aquesta, mínim dos, en dues hores. Aquests són els meus resultats amb una nota de 7 sobre 10.
Pakagins
GENER 2017
PERFUM
Com a pràctica important de PAU, vam haver de fer uns estudis gràfics d'un perfum que cadascú podia escollir. Teniem que tenir en compte les mides exactes del perum ja que haviem de fer una planta, alçat i perfil i una perspectiva d'aquests amb acotacións en una làmina DIN A3. Aquests van ser els meus resultats.
Làmina DIN A3, aquarel·la i calibrats
GENER 2017
ERGONOMIA MÀ
Per superar qualsevol pràctica tenim que conèixer com cada objecte de la vida quotidiana s'adapta al nostre cos. Per això vam portar a terme un estudi de com s'adapten diferents objectes a la mà humana respectant si aquests sóm ergonòmics o no. Teniem que fer una selecció de quatre objectes però ho vaig fer de sis en una làmina DIN A3 a aquarel·la. Aquest va ser el resultat.
L'amina DIN A3, aquarel·la
2/02/17
PETJAPAPERS
2/02/17
PETJAPAPERS
A classe de disseny industrial hem dissenyat un petnappers ergonòmic a gust personal de cadascú. El meu es fabricat amb ferro per donar pes, té forma d’èsser mitològic, una sirena. Aquesta es caracolada en si mateixa per formar una especie de esfera. El meu disseny té com a finalitat ser funcional i formalista de manera que serveix com a element decoratiu. Està destine a un públic adult.
Esbossos i idea final amb reflexió, DIN A3
Làmina DIN A3, acuarel·lables
9/02/17
RAPPORT INFANTIL
Com a activitat de PAU de disseny industrial van dispensar un Rapport infantil. Jo vaig tindre una idea principal de figures geomètriques que formes sin unes figures humanes i animals simplificades. Després de tindre la idea vaig dibuixar-la en un DIN A6 i apuesta el vaig dividir en quatre parts. Després vaig retallar aquestes parts i vaig girar-les cap dins. Amb un boli vergel vais eliminar, rectificar i afegir elements I finalment vaig fer el Rappor final en un altre DIN A6 nou. Aquest és el resultat.
Esbossos i idea definitiva, DIN A3
Làmina DIN A3 amb els passos
20/03/2017
DISSENY D'INTERIORS
En el tercer trimestre els alumnes de segon de BAT treballarem el tema del interiors tancats, els espais exteriors I el tema d'escales. Aprendrem a mesurar amb escales de manera que siguem capassos de dissenyar un plànol, una maqueta, un interior de manera que es pugui calcular en la vida real.
A continuació teniu alguns treballs sobre el tema parlat:
ESPAIS INTERIORS INVENTATS
Aquest exercici consistia en dissenyar dos espais interiors inventors: un d'un sol punt de fuga i un altre de dos punts de fuga. Aquest fou el meu resultat, em vaig basar en dissenys d'anteriors cursos.
Interior inventat d'un pont de fuga, DIN A4
Interior inventat de dos punts de fuga, DIN A4
28/04/2017
MAQUETA
En aquest trimerste on hem treballat el disseny d'espais interiors hem tingut un projecte en el qual havíem d'escollir una ONG a la qual representar en un estant que nosaltres mateixos dissenyaríem i reproduiríem en una maqueta a escala 1:20. Per fer aquest projecte havíem de fer: uns esbossos, una perspectiva a color, un plànol a escala i la maqueta.
La meva ONG és anomenada GREFA una campanya que recull animals perduts o maltractats i abandonats, com els casos de tràfic d'animals exòtics, els curen i els tornen al seu hàbitat natural ja sans. Aquest fou el resultat del meu projecte:
Esbossos en DIN A3
Perspectiva a color en DIN A3
Plànol a escala 1:20
Fotografíes de la maqueta finalizada a escala 1:20
28/4/17
DISSENY D'OFICINA
En aquesta prova de pau havíem de dissenyar una oficina per a una directora, una secretaria, un dissenyador i una il·lustradora. Havíem de distribuir el pis en els espais suficients i individuals per a tots els treballadors i els clients, tenint en compte que, per exemple, els banys públics dels clients no han de ser els mateixos que els dels treballadors.
La meva distribució de l'espai fou la següent, on he donat individualitat als treballadors tant entre ells com pel que fa als clients:
(pensaré el resultat posteriorment)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada